Domaći sir i kajmak, proizveden po tradicionalnom receptu u mioničkoj mlekari „Kačarević“ jedan je od najtraženijih proizvoda na valjevskom tržištu. Prema podacima „Europroma“ u njihovom trgovinskom lancu prodaja „Kačarević-evih“ prizvoda u prošloj godini povećana je za 50 odsto. Kupci su prepoznali kvalitet sira i kajmaka, i umesto na pijaci, sve češće su ga kupovali u marketima. Prodaju sira i kajmaka u većim količinama nego prethodne godine „Kačarević“ je imao i u Beogradu, Pančevu, Kragujevcu, Požarevcu, Kraljevu, Velikoj Plani, Novoj Pazovi ,Loznici. Svoj i mionički brend tako je uvrstio među najtraženije srpske proizvode.
– Radimo ono što ne mogu veliki sistemi. Sir i kajmak proizvodimo na tradicionalan način ali u savremenim uslovima. Naša mlekara ima najsavremeniju opremu za ove mlečne proizvode. Svake godine od 8 do 11 odsto povećamo prodaju. Podatak iz „Europroma“ prijatno nas je iznenadio i obradovao ali i ohrabrio da razmišljamo o povećanju proizvodnje, ocenjuje Budimir Kačarević, vlasnik i direktor mioničke mlekare.
Do fantastičnog upeha koji „mali“ privrednik može da postigne, Kačarević je prošao trnovit put. Metaloprerađivačka firma u kojoj je radio kao alatničar pre desetak godina je propala i on se našao na ulici, bez posla. Setio se sira i kajmaka, kojeg je nekad proizvodila njegova baka i rešio da se oproba u tom poslu, da bi preživeo sa porodicom. Državni Fond za razvoj nije prepoznao njegov program za sir i kajmak i nije mu dodelio podsticajna sredstva. Kačarević se iz inata sam snašao za skup kredit i tako je otpočeo svoju privredničku avanturu. Posle prve godine pokazalo se da je rizik bio opravdan. Sam, bez ičije pomoći, izborio se za srpsko tržište i napravio sada prepoznatljiv brend „Kačarevićevog sira i kajmaka“. On je sada najuzorniji privrednik Mionice.
LA.R.
Komentari su zatvoreni, ali trackbacks and pingbacks su dozvoljeni.