Internet novine
Nezavisne Internet novine valjevskog kraja

NOĆ ZA DNEVNU PODVALU

2.730

Samo u Srbiji su moguća dva apsurda. Da 12,5 kilometra autoputa na  prosečno zahtevnom terenu Od Uba do Lajkovca grade osam godina i da  pritom niko iz nadzora ne primeti podvalu izvođača koji su na močvarnu  podlogu postavljali  običan nasip. Ta podvala, blago je reći propust,  kostaće državu najmanje 9,5 miliona dolara. Ukupna vrednost te deonice  Koridora 11 tako će dostići cifru od 100 miliona dolara.

Plan je da se auto-put od Obrenovca do Čačka pusti u saobraćaj do kraja  ove godine.

Zato se od Uba do Lajkovca sada radi danonoćno. Pod reflektorima, kako  bi se, ako je to uopšte moguće, ispoštovao planirani rok završetka  radova na ovom delu Koridora 11.

Iznova se gradi 2,5 kilometra auto-puta zbog nekvalitetnih radova. Na 13 pozicija. Presedan kakav nije zabeležen u Srbiji.

-Svuda je, na 2,5 kilometra izvedenih radova prisutna voda, loš  materijal i loš rad, objašnjava  Aleksandar Stojanović, direktor  Niskogradnje „Energoprojekta“, kome je sada poveren nadzor.

Na jednoj strani bageri do temelja skidaju loš nasip, utovaraju ga u  velike kamione koji  ga odvoze na deponiju. Na drugoj strani, na očišćen teren sa puno vode,  kamioni dovoze veliko kamenje koje postavljaju na dno budućeg, novog  nasipa. Radi se intenzivno kako bi se za dva meseca uradilo ono što nije  moglo toliko dugo u prethodnom periodu.

– Nismo hteli da pred nekvalitetom stavljamo glavu u pesak i da pričamo  lepe priče. Uvideli smo ogromne propuste, otvorili novo gradilište  i  uložili snagu da završimo put onako kako zaslužuju građani, kaže Zoran  Babić, direktor „Koridora Srbije“.

Nadležni organi utvrđuju odgovornost za propuste na gradilištu.

-U pitanju su ogromni propusti. Vlada Srbije nema novca za bacanje niti  će se bilo kome tolerisati za greške na putevima, železnici ili bilo kom  infrastrukturnom projektu, poručila je resorna ministarka Zorana  Mihailović, obilazeći noćne radove na auto-putu Ub-Lajkovac.

Ovu deonicu Koridora 11, koja se zbog korišćenja neadekvatnog  materijala raspala pre puštanja u saobraćaj,  od 2010. do 2014. godine  gradili su „Planum“ i „Putevi Uzice“. Hvaljeni su javno za izvedene  radove, ne samo od tadašnjeg resornog ministra nego i predsednika  države.

LA.R.

Komentari su zatvoreni, ali trackbacks and pingbacks su dozvoljeni.