Samo u Srbiji su moguća dva apsurda. Da 12,5 kilometra autoputa na prosečno zahtevnom terenu Od Uba do Lajkovca grade osam godina i da pritom niko iz nadzora ne primeti podvalu izvođača koji su na močvarnu podlogu postavljali običan nasip. Ta podvala, blago je reći propust, kostaće državu najmanje 9,5 miliona dolara. Ukupna vrednost te deonice Koridora 11 tako će dostići cifru od 100 miliona dolara.
Plan je da se auto-put od Obrenovca do Čačka pusti u saobraćaj do kraja ove godine.
Zato se od Uba do Lajkovca sada radi danonoćno. Pod reflektorima, kako bi se, ako je to uopšte moguće, ispoštovao planirani rok završetka radova na ovom delu Koridora 11.
Iznova se gradi 2,5 kilometra auto-puta zbog nekvalitetnih radova. Na 13 pozicija. Presedan kakav nije zabeležen u Srbiji.
-Svuda je, na 2,5 kilometra izvedenih radova prisutna voda, loš materijal i loš rad, objašnjava Aleksandar Stojanović, direktor Niskogradnje „Energoprojekta“, kome je sada poveren nadzor.
Na jednoj strani bageri do temelja skidaju loš nasip, utovaraju ga u velike kamione koji ga odvoze na deponiju. Na drugoj strani, na očišćen teren sa puno vode, kamioni dovoze veliko kamenje koje postavljaju na dno budućeg, novog nasipa. Radi se intenzivno kako bi se za dva meseca uradilo ono što nije moglo toliko dugo u prethodnom periodu.
– Nismo hteli da pred nekvalitetom stavljamo glavu u pesak i da pričamo lepe priče. Uvideli smo ogromne propuste, otvorili novo gradilište i uložili snagu da završimo put onako kako zaslužuju građani, kaže Zoran Babić, direktor „Koridora Srbije“.
Nadležni organi utvrđuju odgovornost za propuste na gradilištu.
-U pitanju su ogromni propusti. Vlada Srbije nema novca za bacanje niti će se bilo kome tolerisati za greške na putevima, železnici ili bilo kom infrastrukturnom projektu, poručila je resorna ministarka Zorana Mihailović, obilazeći noćne radove na auto-putu Ub-Lajkovac.
Ovu deonicu Koridora 11, koja se zbog korišćenja neadekvatnog materijala raspala pre puštanja u saobraćaj, od 2010. do 2014. godine gradili su „Planum“ i „Putevi Uzice“. Hvaljeni su javno za izvedene radove, ne samo od tadašnjeg resornog ministra nego i predsednika države.
LA.R.
Komentari su zatvoreni, ali trackbacks and pingbacks su dozvoljeni.