Prolaskom autoputa pored Ljiga smanjiće se gužve u saobraćaju na Ibarskoj magistrali. Ljižani su ubeđeni da neće ostati bez gostiju koji su im punili ugostiteljske objekte. Od autoputa očekuju zamajac za privredni razvoj svog kraja u kojem već tridest godina nije izgrađena ni jedna fabrika.
Sve na pola i to tri puta.
Ljig je na pola Ibarske magistrale, koja ga deli na po pola grada a namestilo se samo po sebi da je i na pola Koridora 11.
Treća sreća, kažu Ljižani, misleci na autoput, čiju blagodet već osećaju.
U selu Veliševcu na primer Radojko Radisavljević u seoskom domaćinstvu nema slobodnih mesta za turiste a Ljilja Milovanović iz Kozelja ne može da proiyvede sira i kajmaka koliko joj traže gosti.
Tridesetak je seoskih domaćinstava opredeljenih za turizam, poznatih na mapi Srbije i za strane goste.
-Novim aautoputem gosti će u seoska turistička domaćinstva i restorane u opštini Ljig dolaziti za 40 minuta od Beograda i manje od 30 minuta od Čačka, ističe Vladimir Ivanović, predsednik Turističke organizacije.
Za razliku od sela, Rajac osim za kosidbu nema dobru posećenost jer nedostaju moderni ugostiteljski objekti.
Privrednih investicija nema ni u Ljigu. Mnogi Ljižani ne pamte ni jednu fabriku u svom mestu.
U novoj industrijskoj zoni pored Koridora lokalna samouprava nudi lokacije investitorima.
-Uz samu naplatnu rampu nam je industrijska zona. U Ljigu nije otvorena ni jedna fabrika, niti izgrađena, poslednjih 30 godina. Mislim da smo atraktivna kolacija za sve potencijalne investitore. I nadam se da cemo sa izgradnjom autoputa dobiti veću šansu za razvitak naše opštine, odnosno Ljiga, naglašava Dragan Lazarević, predsednik opstine.
Područje Ljiga do sada je bilo u znaku crnih tačaka na Ibarskoj magistrali. Autoput smanjiće gužve na magistrali a Ljižani očekuju i manji broj saobraćajnih nesreća na ovoj teritoriji kojom je dnevno u proseku prolazilo 22000 vozila.
LA.R.
Komentari su zatvoreni, ali trackbacks and pingbacks su dozvoljeni.